1 feb. 2012

För att vara från Sydamerika är jag blek!
Inte så att jag är Snövit men iallafall mesigt känslig!
Jag noterade idag vid ett bad att mina ben, ja dom är faktiskt lik bleka!
Men att det älskar den här årstiden!
Borta är det illröda och kliandes sol eksemen!
För hur mesigt är inte det!
Fem minuter i solen och man bränner sig
Hur skulle det ha sett ut om jag levt och vandrat genom Buenos Aires gator!
Så det kanske fanns en mening med att det blev Sverige!
Jag har faktiskt fått höra att det kunde ha blivit både Kanada och Australien!
Så kanske föll det för den stora svarta mercan och dom stora soc bidragen!
Som skulle stå och vänta vid ankomst!
Aldrig behöva jobba en dag mer i sitt liv utan pengar skulle serveras på guldfat!
Jag har aldrig frågat min morfar som nu var överhuvudet som tog beslutet!
Om han kände sig lurad!
För jag har inget minne av varken merca eller pengar på guldfat!
Jag minns däremot bussresor och sena kvällar då man fick följa mormor och städa!!
Jobbade gjorde dom hela sin livstid!
Mormor fram till den dag då hon vid plus sjutti blev påkörd av en buss!
Men jag är ganska säker på att om hon levt idag skulle hon vara på språng för att hålla en föreläsning!
Eller vara på väg på ett möte eller ha fullt upp med att organisera ett projekt!
Jag känner mig snuvad på konfekten!
Vad är alla tusentals kronor, mercan utlandsresan varje år till hemlandet!
Var är allt det!?
Eller är det bara så att det aldrig någonsin har existerat!???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar